"العاد دوکوف" خاخام اسرائیلی با صدور فتوای جدید اعلام کرد که درخت کریسمس یک نوع بت پرستی و شرک است و نباید از آن استفاده کرد.

خاخام اسرائیلی: درخت کریسمس بت پرستی و شرک است!!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دوکوف فتوای خود را در سایت عبری زبان "سروگیم" در پاسخ به سوال یکی از کاربران مطرح کرد.

دوکوف در این فتوا خوردن و آشامیدن دانشجویان یهودی در سالن های غذاخوری خانه دانشجو در بنیاد مهندسی کاربردی "تخنیون" را به بهانه اینکه "ذکر نام خداوند در مکانی که در آن بت وجود دارد صحیح نیست" حرام خواند.

وی مدعی شد که درخت کریسمس صرفا یک نماد دینی مسیحی دشمن یهودیان نیست، بلکه بت پرستی و شرک است.    

این خاخام یهودی علاوه بر صدور این فتوا، حلقه زدن دانشجویان یهودی در اطراف این درخت به منظور جلوگیری از تردد افراد از محل قرار گرفتن آن را یک فریضه خواند و مدعی شد که تردد در این مکان به مثابه بت پرستی است.  

وی گفت که یکی دیگر از دلایل اعتراضش به خاطر آن است که این درخت صرفا "نماد یهود ستیزی" است و "یک نماد دینی مسیحی در مخالفت با یهود" است.

وی این پرسش را مطرح کرد: «آیا عاقلانه است برای نیل به آزادی اعلام بداریم که قدس به ملت اسرائیل تعلق ندارد، همان اتفاقی که در یونسکو رخ داد.»

وی با ادعای اینکه "ملت یهود که به تنهایی پایداری کرده است، همان ملتی است که توانست هویت اصیل خود را حفظ کند" نژاد پرستانه خواندن اظهاراتش را رد کرد.
برخی کاربران یهودی اظهارات این خاخام را به سخریه گرفته و این پرسش را مطرح کردند که «چرا باید یک خاخام یهودی در بنیاد آموزشی مهندسی حضور داشته باشد؟ آیا سازمان ناسا در آمریکا هم خاخام دارد؟»

دوکوف از شاگردانش خواست تا برای اطمینان یافتن از نحوه "شکل گیری عید مسیح" و نحوه "ریخته شدن خون یهودیان به دست مسیحیان" به ویکی پدیا مراجعه کنند.
وی ادامه داد که از مدیریت "تخنیون" انتظار می رفت که مانع از قراردادن این درخت می شد، به هر حال این اقدام به مثابه آزادی عبادت نیست.

وی مدعی شد: «اسرائیل تنها کشور یهودی در جهان است، از این رو باید نقش راهنما را برای دیگران ایفا کند، نباید ایده ها و افکار و اندیشه های عیب و ایراد دار را نشر و ترویج کند.»

از سوی دیگر، یوسف جبارین نماینده عرب کنست اسرائیل از لیست عربی مشترک با ارسال نامه ای به رئیس این بنیاد گفت: «اظهارات خاخام دوکوف به مثابه دامن زدن به نژاد پرستی است، این امر با تمامی قوانین مغایرت دارد و باید او را به خاطر این اظهارات بازخواست کرد، زیرا او به شهروندان عرب؛ به ویژه دانشجویان عرب در این بنیاد اهانت می کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.